A Kormány 102/2020. (IV.10.) számú rendeletében szabályozta a lakásszövetkezetekre vonatkozó eltérő működési feltételeket, döntési folyamatok változását a vészhelyzet időszakára.
A rendelet egyes pontokban felülírta a lakásszövetkezetekről szóló 2004. évi CXV. törvény rendelkezéseit akképpen, hogy a jogalkotó a Ptk.-ban foglalt szabályokra hivatkozik, a lakásszövetkezetek esetén. A rendeletben a lakásszövetkezetek nincsenek külön nevesítve, így rájuk a jogi személyekre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni. Ezért ahol jogi személy megnevezést használ a jogalkotó, ott a lakásszövetkezetet is értenünk kell alatta.
A veszélyhelyzet miatt kialakult helyzet kezeléséhez szükséges, valamint az észszerű és felelős gazdálkodás körében felmerülő halaszthatatlan ügyekben a Lakásszövetkezet Igazgatósága / ügyvezető elnöke határoz. Tehát minden döntés és az ezzel felmerülő fokozott felelősség a lakásszövetkezet igazgatóságát / ügyvezető elnökét terheli!
A rendeletből megállapítható, hogy a lakásszövetkezet a számviteli törvény előírásai szerint köteles letétbe helyezni és közzétenni egyszerűsített/egyszerűsített éves beszámolóját, úgy mint eddig minden évben!!!!
A különbség az, hogy
- akkor is be kell adni, ha nincs közgyűlési határozat az elfogadásra
- a lakásszövetkezet igazgatósága/ ügyvezető elnöke dönt a beszámolóról a felügyelő-bizottság írásbeli jelentésének birtokában
- beadás határideje 2020. május 31. helyett 2020. szeptember 30.
Mind a halaszthatatlan ügyekben, mind a beszámolóval kapcsolatban meghozott döntést a veszélyhelyzet megszűnését követő 90 napon belül összehívandó közgyűlés napirendjére kell tűzni.
Budapest, 2020. május 29.
Szabó Gábor
lakásszövetkezet elnöke/ügyvezető elnöke
Az ügyvezető elnök tájékoztatója bejelentkezést követően érhető el.